اسلام آمریکایی چیست؟



تاريخ : چهار شنبه 26 / 9 / 1397برچسب:, | 18:58 | نویسنده : سعید لیموچی |

چرا باید از رهبر غیر معصوم بدون چون و چرا اطاعت کرد؟

روشن است که در میان معتقدان ولایت فقیه ، هیچ کس به عصمت ولی فقیه اعتقاد ندارد و چنین ادعایی نکرده است، چرا که تنها پیامبر و امان معصوم (علیهم السلام) هستند که باید بی چون و چرا اطاعت شوند.

اما برای پاسخ به این سوال باید چند نکته توجه کرد.

1. از نظر شرع وقتی که خود امام معصوم به ما دستور داد که از ولی فقیه جامع الشرایط اطاعت کنید، همین دستور برای ما کافی است و هیچگونه اشکالی به وجود نخواهد آورد.

2. وقتی به سیره شیعیان نگاه میکنیم متوجه می شویم که آنها بی چون و چرا از مراجع تقلید، تقلید می کرده اند. بی آنکه به عصمت آنها معتقد باشند. بلکه با تغییر فتوای آنها در بعضی موارد و یا اختلاف فتاوای مراجع، در میافتند که مرجع تقلیدشان دچار اشتباه شده. اما با این حال کسی تردیدی در وجوب تقلید از آنها  نمی کرد. 

3. بدو شک هر جامعه ای به حکومت و رهبر نیاز دارد. و استواری و استحکام حکومت به این است که حاکم شایسته دستور بدهد و مردم نیز از او اطاعت کنند اگر یکی از این دو تحقق نیابند اصل حکومت متزلزل می شود. لذا احتمال خطا هرگز مجوز سرپیچی از اطاعت حاکم عادل نخواهد شد. همانطور که این موضوع در همه دنیا در میان خردمندان جایز است، به عبارت روشن تر اطاعت نکردن چنان زیانی دارد که با ضرر ناشی از پیروی دستور اشتباه قابل مقایسه نیست. و منافع پیروی از رهبر و فرمانده خیلی زیادتر از ضرر اندک ناشی از پیروی از موارد اندک دستور اشتباه است. همانطور که در مراجعه به پزشک متخصص، احتمال اشتباه او در تشخیص بیماری وجود دارد در عین حال خردمندان نتنها مراجعه به او را جایز بلکه شایسته میدانند. اطاعت نکردن از رهبر حق _ به خاطر احتمال اشتباه او _ باعث هرج و مرج و اختلال نظام خواهد شد، و قطعا ضرر ناشی از هرج و مرج صد ها برابر بیشتر از ضرر اطاعت از چند اشتباه نارد است آنها که با مطرح کردن اینگونه شبهه ها می خواهند مسئله مشروعیت ولایت فقیه را مخدوش کنند، یا نا آگاه هستند و یا قطعا می خواهند قداست رهبر نظام اسلامی را که همیشه سد را منافع نا مشروع آنان یا اربابانشان بوده بشکنند. چرا که میبینند قداست حریم ولایت فقیه و لزوم اطاعت از او باعث نا کام شدن اهداف دشمن خواهد شد.



تاريخ : سه شنبه 25 / 9 / 1397برچسب:, | 21:43 | نویسنده : سعید لیموچی |

فرازی از وصیت نامه سردار شهید حاج یادگار اسکندری

 

مردم قدر امام را بدانید، امام یكى از نعمت‌هاى الهى میباشد كه باید شكرگزار این نعمت الهى باشیم ، به حرفهاى پیامبر گونه امام گوش كنید، مردم مواظب ضد انقلاب باشید ,هوشیار باشید ,در هر لباسى كه باشند آنها را بشناسید. این جنگ باعث شده كه مسلمان از كافر و ترسو از مجاهد جدا شود .میدان آزمایش است خودتان را آزمایش كنید، ببینید در خط خدا هستید یا خط شیطان.



تاريخ : سه شنبه 25 / 9 / 1397برچسب:, | 21:31 | نویسنده : سعید لیموچی |

دریافت کد حدیث تصادفی